2014. április 14., hétfő

Új utak.. (?)

Jártamban-keltemben sokfelé eljutottam már, sok úton mentem már, 06-án is ott voltam, aztán még az akadémiai faluban is voltam. Azt hallottam, hogy ott megállítanak, ha autóval be szeretnél menni a faluba és megkérdezik ki vagy, mit akarsz… hm... ilyen időkről én még csak olvastam, meg nem éltem. Visszajönnek talán? Nagyon remélem nem! Áhh, a rossznyelvek… nem kell mindent elhinni.


Mondom, nem kell mindent elhinni!


Szóval, bennünket nem állított meg senki, nem kérdezett ránk senki. Viszont őriznek ott mindent, szigorúan azon a több hektárnyi területen, táblák jelzik, mint Micimackónál: tilos az á… áááh, nem Malackával találkoztunk és nem éppen barátságosan néztek ránk, az idegen járókelőkre. Közel nem lehet menni, viszont távolból is jól lehet sok dolgot látni.
Szép. Ha az épület együtteseket mindentől elvonatkoztatva nézem, nagyon szép, igen, olyan “makoveczes”, nem ő tervezte, ezért -es, de azt is olvastam “Közép-Európa ékszerdobozának tervezték” sok-sok adókedvezményi közpénzből.
Amikor Sport Géza oldalán megnéztem a számítógépes tervet a stadionról - még a zene is ezt sugallta - úgy éreztem magam, mint egy modern gladiátor arénájában… Úgy tudom a gladiátorok arénájában mindig vérre ment a harc, ugye ez már nem olyan aréna… ugye…
Pedig majdnem baleset lett, az utca szemközti oldalán majd hasra lehet esni a gyalogosjárdának nem nevezhető szörnyedvényen… talán marad ki egy kis cement meg sóder. Sóder az van, láttam, meg homok is…(csak ne a szembe… hanem az innenső oldalra...)




Aztán láttam azt is, hogy sok helyen épülnek új utak. Végre, szép új utak lesznek a falvakban. Lesznek? A hepehupás aszfalt tetejét néhány cm-ig felmarják és arra kerül az új út (szép sztaniolos csomagolás). Sokan örülnek neki, biztos van vagy a kétharmad.
A többiek más szögből is látják az utakat és tudják, hogy több mint pár cm-t kéne onnan eltávolítani, ahhoz, hogy egy tartós út legyen belőle, amit nem kell néhány év múlva újra csinálni, kátyúzni.
Nekik nincs bevezetve az ingyenes csatorna sem, ami bizonyos dolgokat sugároz (csak). Ők látnak, mást is, és megértik az összefüggéseket. Ők értik, hogy miért mennek el gyerekeik, unokáik az országból más országokba dolgozni, élni.

(Idevágó téma egy sportoldalról, érdekes alul a kommenteket is hozzá elolvasni!
http://sport.hir24.hu/nb1/2014/04/16/parades-fotok-a-felcsuti-stadionrol/)

3 megjegyzés: