2014. május 13., kedd

Tolerancia

Nagy port kavart fel, nem is számítottam rá. Talán, mert itt elfogadottabb a másság, talán, mert itt közismert, talán, mert eszembe sem jutott volna, hogy Európa ennyire egyöntetűen voksol.
(az itteni szigorú vallási keretek között is elfogadott a másság, meggyőz, hogy nem a vallási nézeten múlik)
Nem hiszem, hogy a másság miatt. Akkor már két éve is meg kellett volna történnie annak, ami most történt. Hiszek a dal erejében.

Hiszem, ha az elfogadás nagylelkűbb lenne, akkor kevesebb lenne a provokáció! Nem kéne felhívni a figyelmet… “hé, mi is itt vagyunk, mi is attól a teremtőtől lettünk, mi ilyennek születtünk.” Van aki szőke, van aki sánta, van aki siket, van aki kettős, de ember.
Legyünk spártaiak és taszítsuk le? Más szörnyűséges népirtást már nem is emlegetnék.

Hisz mit tesz a gyermek is, ha nem kap kellő odafigyelést..? Lázad, felhívja magára a figyelmet, provokál. “Hé, én is itt vagyok és én más vagyok mint ahogy azt te gondolod.”
Mindenki, aki más, mint a tömeg és provokál, ott kiabál benne az a kisgyerek. “Vegyetek észre, én más vagyok, mint ti, de én is tudok énekelni, festeni, úszni, dolgozni… mint ti. Nekem is vannak értékeim.”

Szomorú, hogy keletebbre mennyire kevés a tolerancia. Az én gyökereim is onnan erednek, én is a konzervatívizmusban nőttem fel, és hordozom az értékeit. Meg is tartom míg élek, de látom a világban, hogy nem csak a keretek között van érték.

Végül: nincs semmi nemű érdekeltségem a témában, kizárólag a saját véleményem, értékítéletem.


16 megjegyzés:

  1. Én elfogadom a másságot. Vannak "más" barátaim. Ismerek transzvesztita előadókat is. Sokan tényleg gyönyörűek "nőben", és nagyszerű előadók is. De bevallom őszintén, ez a szakáll nekem is inkább kicsit taszító volt.
    Biztosan úgy van, ahogy írod, provokációnak szánta.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jenever, taszítónak nekem is taszító és idegen.
      Igen, úgy vélem, hogy kizárólag csak provokáló. Mint minden, ami elüt a normáktól. (pl. piros haj, anno a hosszú haj férfiaknál is provokáció volt) De mehetnénk tovább vissza a történelembe, minden kornak megvolt a provokáló "külseje".
      Többnyire a művész lelkeknél éleződik ki, kitűnni, másnak lenni, kiemelkedni a tömegből.
      Nekem is van "más" kollégám, üzletfelem, értékes emberek, mint bárki más. A privát élete nem érdekel, nem járunk össze. Barátaim között nincs.
      Jenever, akkor Te még "közelebbről" ismered őket, mint én.

      Törlés
    2. Igen. És ezért is volt fura ez a szakállas dolog, mert persze, "kitűnnek a tömegből", hisz nővé válnak, amikor a színpadon vannak, és persze jóval erősebb a smink, csillognak a ruhák, épp nem olyanok, mint egy "hétköznapi" nő. A színpadon. Ám szakállassal még nem találkoztam. :)
      De azok a "más" férfiemberek, akiket én ismerek, és akik a Barátaim, a hétköznapi életben cseppet sem keresik a feltűnést.

      Törlés
    3. Az én ismeretségi körömben lévők sem keresik a feltűnést, nyilvánvaló a másságuk, de nem téma.
      A városokban aztán vannak, akik mindenkivel szeretnék tudatni másságukat, akár a hétköznapokon. Megnézik őket és ennyi.

      Törlés
  2. Elfogadom én is a másságot, egyáltalán nem zavar, együtt tudok vele élni... van "más" ismerősöm, sérült emberekkel foglalkozom, tehát napi szinten érintett vagyok... de ez nekem is sok(k) volt... taszító és provokáló... és nem vagyok benne biztos, hogy simán nőnek öltözve is nyert volna...
    és szerintem az emberek többségénél nem a másság elfogadásával van a probléma, hanem ezzel a magamutogató, provokáló viselkedéssel...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Másság és másság között van különbség. Van aki provokál, van aki nem. Aki provokál azért teszi, mert nem fogadják el, ezért aztán méginkább nem fogadják el... ördögi kör. Szerintem csak ott lehetne megszakítani, hogy ha elfogadnánk, mert akkor már nem lenne szüksége a provokációra.
      Ha harcra harccal felelünk, akkor ne várjuk el a békét.

      (Szerintem ha férfinek öltözve adta volna elő, akkor is nyerhetett volna, de ez csak találgatás, soha nem fogjuk megtudni.)

      Törlés
    2. Persze hogy van...
      Szerintem meg aki provokál azért teszi, mert exhibicionista... nem elég neki a simán elfogadás, nem bántás...ő direkt provokálni, megbotránkoztatni akar, mert ilyen a személyisége... ezt a "srácot" is elfogadták, hiszen valami zenekarnak is tagja, a mamája is mindenben támogatta/támogatja...
      Mindenki nem fogadhat el mindenkit... engem sem szeret/fogad el mindenki, most akkor én is csináljak valami megbotránkoztatót, provokálót??? Mit érnék el vele? semmit... csak esetleg közutálat tárgyává válnék...
      Igen, ördögi kör, de azért vagyunk emberek, hogy használjuk azt a valamit, ami a koponyánkon belül van-)

      Törlés
    3. Minden bizonnyal van benne exhibicionizmus, hisz ő már mindent túlzásba visz/vitt.

      Törlés
    4. Jaja... egyébként szerintem sem hapsinak, sem nőnek nem lenne "rossz", kár, hogy túlzásokba esik...

      Törlés
    5. Hapsinak nehéz elképzelnem, hiányzik a férfias külső/kisugárzás. Nőnek viszont túl sok a "nyál" (bocsánat a kifejezésért) de ez a legtalálóbb. Nagy kár, hogy túlzásokba esik, mert sztem jól énekel.

      Törlés
  3. tessék-): http://hyperwicked.com/wp-content/gallery/conchita-example/Conchita-Wurst-Tom-Neuwirth-2.jpg
    "csak nőként" nem láttam, csak megpróbáltam elképzelni-)

    VálaszTörlés
  4. Tudod itt nálunk a Szovjetúnióban a világ sokkal egyszerűbb ,nem futunk tiszteletköröket,megmondjuk keményen amit gondolunk.

    - Tudod te, mi a logika? - kérdi a rendőr a társától.
    - Micsoda?
    - Na majd megmagyarázom. Van neked akváriumod?
    - Van...
    - Ebből logikusan következik, hogy te szereted az állatokat. Így van?
    - Így.
    - Ebből pedig logikusan következik hogy szereted a természetet, a jó életet, tehát a nőket is. Igaz?
    - Igaz.
    - Na látod, ez a logika!
    Másnap a felvilágosított rendőr odalép egy kollégájához.
    - Mondd, Sanyi van neked akváriumod?
    - Nincs.
    - Na látod! Akkor te buzi vagy.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szovjetunió...? :-o
      Névtelen, jó régről írsz nekem...
      Nem, nem tudom milyen ott a világ, de ha te mondod, neked elhiszem. És ilyen kemények vagytok, mint ez a vicc (?) :-o
      Hasonló, mint egy faék.

      Törlés
  5. Kemények vagyunk mint a farkasok .Mi az ,hogy régről írsz? Ide vagyunk már 23 éve kihelyezve az erdőbe . Csak nem úgy jártunk ,mint Onoda Hiroo ?
    A nevemet nem írhatom le ,mert azért hadbíróság jár.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-D gyanús... gyertek ki a sűrűből... és majd megtudjátok milyen a kemény világ!

      Törlés
  6. Dehogy jövünk, itt mindenünk megvan ,egy két odvas fa is akad.

    VálaszTörlés