2013. december 11., szerda

Együtt úszni az árral.., de melyikkel?

Régóta foglalkoztat, most karácsony környékén megint “aktuálissá” nőtte ki magát.


Abban a világban, abban az időben nőttem fel (szocializmus) ami megkívánta az árral való úszást. Volt benn jó is, büszkén meneteltem a kisdobos és úttörő szellemben… (más kérdés, hogy volt e értelme. Szerintem bizonyos szempontokból igenis. De ez egy másik téma, amivel itt nem foglalkozom.)
Aztán, úgy adódott, hogy életem második harmadában egy másik világ, más rendszerébe csöppentem. Az árral úszás is más módon jelenik itt meg. Persze van jó(ra nevelő) sodrású ár is. 
Valamely árral úszni kell, mert különben megkapod a különc pecsétet. 
Azonusulni jó, hasonlóságokat a másikban felfedezni csodás, összhangban tevékenykedni építő, erőt és reményt adó!


Az ünnepek környékén megint fejbe kólintott, hogy “csak azért”, mert karácsony van/jön mi minden kerül megvételre, megtételre…
Kevésbé belső indíttatásból, tiszteletből, a szeretet jeléül, emlékezésül, elcsendesedésül.


Úszunk mindannyian egy hatalmas, az idő haladtával egyre sebesebb sodrású és duzzadó folyóban. Sokakat visz az ár, hej de sokat!
Ezért is örülök, amikor kis szigeteket vélek felfedezni, amikor nagy köveket találok útközben vagy amikor sok-sok parttá összegyűlt hozzám hasonló kavicsnál tudok kikötni!




Mindenkinek


Úszunk a hatalmas sodrású árral
Nem számolunk testvérrel, baráttal


Kösd ki csónakod a csend szigetnél
Gyújts gyertyákat közel a szívednél!


                                 (Timea Knebel)

8 megjegyzés:

  1. "A víz szalad, a kő marad,
    a kő marad..."

    VálaszTörlés
  2. Én már nem sodródok az árral, már eljutottam (igaz nagyon lassan) oda, hogy nem akarok megfelelni senkinek és semmilyen trendnek.

    ...és a csend szigete nekem nagyon bejön:)

    VálaszTörlés
  3. Én is sokáig viaskodtam bizonyos árakkal, mire a helyem megtaláltam.

    Tudom, hogy Neked is bejön, ezért is "találkozhattunk" :-)

    VálaszTörlés
  4. én sem úszom már régóta az árral... és jó ez az állapot... az embernek csak saját magának kell megfelelnie...
    azért szerintem erre meg kell érni... gyermekként, ifjúként kevesen úsznak az árral szemben, mert akkor még a kortárs csoport szava a meghatározó... és persze mindenki benne akar lenni a csapatban... aztán ahogy érünk, idősödünk egyre kevésbé fontos, hogy mindenkinek megfeleljünk...
    égnek az enyémek is-)

    VálaszTörlés
  5. Igen, igazad van. Sokáig tartott míg megértem, míg kaviccsá értem. :-)

    VálaszTörlés