2014. január 17., péntek

Művelődünk

Városi sétámban megéhezve tértem be a pékségbe egy finom Bierstangerl ebédre. Bierstangerl - söröskifli, amolyan bajoros változata a kiflinek. Persze, hogy sör van benne, meg sörélesztő, meg pirított hagyma, meg sajt, meg mindenféle magvak. Aki Bajorországban jár, ki ne hagyja, isteni puha belül, ropogós kívül!
Szóval, itt általában megtöltve különböző sajtokkal(zsíros, száraz vegyesen), salátával, uborkával adják. Elég laktató, nekem felér egy ebéddel!
Majszoltam a kiflimet, most kivételesen nem olvasgattam közben, várt a jó idő odakinn. A pékségekben mindig vannak ingyenes helyi újságok, no meg a Bild. ( Bild Zeitung - Európa legnagyobb bulvárlapja, napi sajtó (wikipedia). Érdekes, olvasottsága csökkenő tendenciát mutat…)
Szóval majszolgattam, és egy idős bácsika asztalától felállva tette volna vissza AZ újságot a helyére. Rám nézett, mutatván a lapot, hogy szeretném e ?
Én *-nem, köszönöm!*
Ő: (szigorú arc, újra próbálkozik) * - Bild, das bildet…* (bildet - képez, művel, formál)
Én: *lehet, de engem nem…* (mosoly)
Ő: (már nevet, érti, hogy értem, és visszateszi a lapot a helyére)
Én: (nevetek én is) Majd körbenéztem, ki vette még a lapot… Egy anya kisgyermekkel rám kacsintott. Veszi a lapot, aki veszi a lapot!
Volt idő, amikor ezzel a lappal ismerkedtem, hogy többször elolvastam. (Valamiről véleményt mondani csak úgy lehet hitelesen, ha azt ismerjük.) Az ország nagy része olvassa, ebből van, aki bevallja, van aki nem. Ma már nem cool ezt olvasni. Művelődéshez annyi a közelsége, mint Makó és Jeruzsálem távolsága.
Igyekeztem is a szabadba és sokáig elidőztem a Mangfall folyó partján. Ültem a Mangfall partán és nem sírtam…. hanem magamban nevettem (lehet a Piedránál sírtam volna…).
Figyeltem a sirályokat, hallgattam az ő sírásukat. A folyó egy szakaszát “használták” hídtól hídig. Az árral sodratták magukat, átfésülve a vizet eleség után, majd visszarepültek és ismét árral úsztak, újra és újra… pedig még a Bild-et sem olvasták… vagy épp ezért?




6 megjegyzés:

  1. a Bild nálatok olyan lehet, mint nálunk a Blikk.
    A Blikk címlapját szoktam látni az újságosnál, én magam soha nem adnék ki érte pénzt, bár azt nem mondom, hogy nem is volt a kezemben még.
    A véleményem nem nagyon írnám le róla :D

    a sirályok meg okosak:) nem erőlködnek, ha nem muszáj, jobb az árral úsz(tat)ni:)

    VálaszTörlés
  2. Milyen érdekes a két név hasonlósága... (bevallom, azt írtad le, amit gondoltam, de mégsem írtam le) Pénzt még én sem adtam ki érte, benne volt a szendvics árában... :-D
    A sirályok nagyon okosak, ez ma is megerősödött bennem :-)

    VálaszTörlés
  3. Nem olvasod a Bildet? Nahát!! :) Engem is elkerülnek az efféle újságok. Nem is vagyok 'képben' a sztárvilágot ill. celebvilágot illetően :(...:)
    Gyanítom, nem azért csökken az olvasottsága, mert kevesebb az igény a pletykára, sokkal inkább az az oka, hogy minden megtalálható az interneten és még csak külön pénzt sem kell kiadni érte.

    VálaszTörlés
  4. Nem, Katici, nem olvasom, és nem is érzem a hiányát. :-)
    Igazad lehet, erre nem is gondoltam... valószínüleg, mert mégcsak eszebe sem jutott, hogy a neten rákeressek. :-)

    VálaszTörlés
  5. Nálunk a lakótelepen jelennek meg minden télen a sirályok. Mindig csak a piac környékén. Ezen mindig csodálkoztam, de most, hogy írtál róluk, utánanéztem, és nem is olyan nagy csoda ez :)
    Épp tegnap figyeltem, ahogy ketten hangoskodtak az út két oldalán két lámpaoszlop tetején, időnként a varjakkal kergetőzve. Láttam már azt is, ahogy az egyik magas ház ablakából etetik őket.
    Okos madarak, biztosan nem olvassák a Bild-et :) (én sem olvasom a hazai megfelelőjét)

    VálaszTörlés
  6. Okosak, igen. A Chiemsee-nél megfigyeltem, hogy már-már kézből esznek. A járókelők rászoktatták őket, és olykor azt hiheted a fejedre is szállnak.
    Egyre nagyobb a Bild (és külföldi megfelelőinek) a nem olvasóinak tábora... :-) Ha így gyarapodunk, még mi leszünk a többség.... :-D :-D :-D

    VálaszTörlés