2014. február 27., csütörtök

Lüktet

Lüktet a város, egyre intenzívebben. Télen is lüktetett, de most felgyorsul minden. Melegszik, duzzad, ébred, illatozik és mosolyog.
Különlegesnek érzem. Miért? Hisz minden év így indul, nem…? Neeeem, most más, talán, mert nem volt telünk, és én napról napra úgy érzem, hogy nem is lesz. Úgy szorítom ezt az érzést, mint egy zuhanó, mikor kapaszkodik a felette lévő nadrágszárába. Pedig ismerem az intelmet “ óvakodj március idusától!” Aztán gyorsan el is hessegetem e gondolatokat.. :-)
Mégis reggelente, ha munkába megyek - vagy csak úgy kószálok a városban - érzem ezt a valamit, körbe leng az illat, bódít, idegenek visszamosolyognak - télen nem osztogatják csak úgy az odadobott mosolyokat! - elfeledkezem az időről, elmerülök a színekben és a formákban. Majd azon töprengek, melyik parfüm illatához hasonlít a nyíló bokor virágának illata. Lehet bármely mesterségesen előállított az az illat, az eredetit nem múlja felül. Hisz minden mesterséges illatnak egy természetes illat az alapja, indítója. Hányféle hangon trillázik a kismadár a bokorban? A cinege is több nyelven “beszél”? Leülök egy padra és csak erre koncentrálok. Micsoda varázslat! Van aki ezt nem éli meg? Képtelenség.


6 megjegyzés:

  1. hmm... pont ma írtam Jenevernek, hogy már mennyire itt van a levegőben a tavasz, milyen hangosan és sokat énekelnek a madarak... nagyon-nagyon szeretem!-) Jó ez a varázslat minden évben!!!-)
    és nem, nem lesz már tél! kop-kop-kop-)

    VálaszTörlés
  2. Énisénisénisénis...:-)
    nemlesznemlesznemlesz.... kop-kop-kop... :-)
    nyitnikéknyitnikéknyitnikék... :-)

    VálaszTörlés
  3. mindenkit most ért el a tavasz érzés???:) én is pont tegnap, ahogy jöttem haza, a bokrok már egérfülnyi levélkékben zöldellnek, ott simogattam azt a kis zöldecskéket:) vagy... a cinege kiült a szomszéd szilvafájának a legtetejére és onnan énekelt, a rigó birkózott egy gilisztával, tehát már azok is a föld felszínén vannak...a korai virágokról nem is beszélve, már ibolyát is láttam...mind-mind a tavasz jele, ébred minden és mi is élénkülünk vele :)

    hurrrráááá :)

    VálaszTörlés
  4. Itt az ideje a tavasznak és punktum! :)
    Annyira jó, hogy már a délutános műszakból világosban jövök haza, ezt nagyon szeretem, mert ez már a tavasz egyik jele!

    VálaszTörlés
  5. Egerfulnyi levelkek... De szepen irod, Orsi! Talan mindenkit most ert el egy csapasra!
    Jene er en is szeretem, hogy munkabol jovet mar nem a sotetseg fogad,hanema nap:-)

    VálaszTörlés