2014. március 17., hétfő

Ébredés - Életképek

Reggel a parkon átsétálva egy cinege nagyáriájába kezdett. 
A patak partján egy fiatal pár összebújva, a lány turbékolva nevetett, a fiú óvón átölelte. 
Odébb egy ifjú diák, kezében jegyzetek, hangosan mondogatta magának a leckét, miközben körbe-körbe járt. Talpa alatt a sarjadó fű már ufo-körben letaposva. 
A játszótéren a padon anyák csevegtek, gyerekeik kacarászva másztak a csúzdára fel. A széles csúzda tetejére érve egy kisfiú büszkén körbenézett, meglátott és integetett. Visszaintettem. Vártam. Széles vigyorral bevárta a lányokat és együtt csúsztak.
Elhaladtam a tündérfa mellett is. Utolsó leheletű virágillata lágyan meglegyintett, mélyet szippantottam bele. 
A belvárosba érve a nárciszok kinyílt feje mind rám csodálkozott, tölcséreiken keresztül kürtölik a tavaszt...





12 megjegyzés:

  1. és még: egyre melegebb a napsugár... sok virág a kertekben...veteményzés, földillat, fűillat, virágzó fák, bokrok, gyönyörű rügyecskék, madáritató, madárdal...mind mind a TAVASZ :)

    VálaszTörlés
  2. :)
    Kutyasétáltatáskor (vagyis inkább gazdisétáltatás) egy idős párt láttam sétálgatni az úton. A néninek a bal, a bácsinak a jobb kezében volt a bot. Ott bicegtek előttünk és beszélgettek. Olyan harmónia volt köztük, annyira jó volt látni. Könnybe lábadt a szemem. Ez is a tavasz :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem emlékszem, hogy láttam volna a kutyikádat... elkerülte a figyelmem.. ? Kíváncsi lennék rá :-)

      Törlés
    2. Egy spánielünk van, vele nevelgetjük egymást :)
      Régebben írtam róla itt:
      http://bolyongo2.blogspot.hu/search/label/kuty%C3%A1s

      Törlés
    3. :-D köszi, mindjárt meg is nézem!

      Törlés
  3. Igen, Orsi és Katici ez is mind-mind tavasz... Mennyi szépséget tudunk felsorolni, ha a tavaszra gondolunk! Mennyi erőt ad.
    Látom magam előtt azt az idős párt, remélem a férjemmel majd mi is hasonlóan bandukolunk és a régi szép emlékekről beszélgetünk. Így képzelem, ezt "festettem" magam elé...

    VálaszTörlés
  4. Katici írásáról jutott eszembe. Még fiatalok voltunk, sétáltunk egy vasárnap délután a kislányainkkal. Előttünk ment egy nagyon idős házaspár, egymás kezét fogva. Mai napig előttem van a kép, annyira tüneményesek voltak.
    Akkor mondtam is a férjemnek: így akarok/szeretnék sétálni én is, ha megöregszünk (hozzáteszem: ha megérem....), egymás kezét fogva.

    De addig is: hurrrráááá TAVASZ, minden szépségével együtt :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is mindig mondom a páromnak, jó elnézni, hogy vannak ilyen kapcslatok, nagyon jó!

      Törlés
  5. Imádom a tavaszt: annyira jó látni, megtapasztalni, ahogy minden újjászületik, éled...-))

    VálaszTörlés
  6. Lobelin, én is ezt érzem minden reggel, míg begyalogolok a városba:-)

    VálaszTörlés