2014. március 27., csütörtök

Szabadon élni - a könyv becsülete

Ez a két gondolat jutott eszembe, amikor már sokadszorra ma reggel (is) elhaladtam a könyves vitrin mellett.
Már talán egy éve is itt áll a községháza előtti téren, télen-nyáron, hóban-napsütésben ez az üveges könyvekkel teli szekrény. Csak úgy szabadon, nyitottan. Az üvegajtó rajta be van húzva, de nincs lezárva. Miért is lenne? Hisz ebben ez a lényeg.
Oldalán egy felirat: a könyves vitrin mindenkié, bárki beteheti megunt könyveit, bárki kivehet és elvihet onnan könyvet, akár úgy is, hogy nem tesz be helyette másik könyvet vagy csak leül a közeli padra és olvasgat egyik-másik könyvből.
Eleinte szkeptikusan vettem szemügyre a szekrényt… gondoltam, majd meglátjuk, hogy néz ki a “minibiblioték” egy-két hónap múlva…
És láss csodát, működik, a könyvek cserélődnek benne, nincs semmi tönkretéve, betörve, no graffiti…!
Így is lehet olvasni! Ki fogom próbálni, már böngészgettem a tartalmat...


9 megjegyzés:

  1. A lányomék környékén is van ilyen, én sem akartam elhinni, de tényleg működik! Már küldtem is velük oda könyveket, remélve, hogy valakinek örömet okoznak majd.

    VálaszTörlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. bocs, hogy töröltem, de nem ide illőnek gondoltam már, hogy Jenever írta a jó példát róla :))

      Törlés
    2. öööö, a törölt komment helyett volt egy másik, hogy miért töröltem....elszállt a bloggerben? :O nem egy nagy mondat volt, csak megindokoltam a (gaz)tettemet :))

      Törlés
    3. Orsi, nem tudom melyik kommentre gondolsz...
      Írd le mégegyszer. :-)

      Törlés
  3. Ennek örülök, hogy másutt is működik!!!
    Nekem már olyan könyveim nincsenek, amit nagyon elcserélnék... lehet, hogy gyűjtögetek... :-O (egyenlőre!)

    VálaszTörlés
  4. De jó ötlet! Még nem láttam ilyet.

    VálaszTörlés
  5. Szuper ötlet!-)
    Nem tudom itthon mennyire lenne hosszú életű...........

    VálaszTörlés